Shiny tuesday

Vilken toppendag detta har varit, på alla sätt! Inte nog med att värmen och vädret verkligen har varit på sin topp så har hela dagen varit vacker rakt igenom.
 
Vi tog gott om tid på oss att vakna till i morse, jag och Gabriel, men tillslut så hade vi klivit upp, ätit frukost och gjort oss i ordning.
Innan det var dags att trampa iväg ut i solskenet var vi dock tvungen att ta några gull-bilder:
 
 
 
 
 
Det är mysigt att pussas, så är det bara, och jag har lite svårt att hålla mig borta från mitt hjärta emellanåt.
 
Eftermiddagen smög sakta på och vi drog oss ner mot stan för att njuta lite av solen och det vackra Luleå. Vi började med att sätta oss nere vid Norra Hamnen och lapa lite sol. Skönt tyckte jag, galet varmt tyckte Gabriel:
 
 
Ska jag vara helt ärlig så kanske det värmde lite väl mycket när vi satte ner våra rumpor mot stentrappan. För att svalka oss något drog vi oss istället på jakt efter en slush i centrum, satte oss i lite skugga, kikade på kläder och annat smått och gott, innan det var dags för dagens happening: middag på Clarion Hotell.
Då jag fick ett presentkort på 500 riksdaler av föräldrarna i f.d. 6C i avslutningsgåva så valde jag att boka ett bord och äta upp pengarna tillsammans med Gabriel.
Väl värt varenda krona kan jag säga att det var (vi åt egentligen för 940 riksdaler, men pröjsade då 440 istället):
 
Min vackra kärlek <3
 
Förrätt: Hembakat majsbröd, smör med havssalt och tomatchutney.
 
Gabriels varmrätt: Baconburgare och SOHO-fries.
 
Min varmrätt: Smörstekt röding, färskpotatis, grillad o chilimarinerad broccoli, och aioli.
 
Efterrätt: Chokladbakelse med vaniljkräm, hallonsorbet och hjortron.
 
Utsikten från restaurangen - helt underbart!
 
Middagen, vädret och sällskapet var helt underbart. Jag rekommenderar verkligen alla som någonsin besöker Luleå att äta på Clarion Hotell. Både maten och personalen är värd varenda krona. Kunnig personal, som dessutom kollar allergier och inte är det minsta besvärad av att fixa lite med maten så att den passar komplicerade människor som mig.
 
Efter den mäktiga middagen kom Dennis på besök och vi har nu spelat volleyboll i ca 1,5 h.
Och dessutom kom nu Pär i hagen på besök, och denna tisdag ser ut att avslutas i goda vänners lag!
 
/ Rebecca

Kommentera här: