Back on track with a new beginning of a different story

Onödigt lång titel kändes nödvändigt, yep!
Back on track - det har kliat i bloggskrivar-fingrarna himlarns länge nu, och det kändes som att det var på tiden att komma igång igen. Bloggen kommer nog att se ut ungefär som vanligt, ingen större skada skedd, men jag vill verkligen försöka att bli bättre på att uppdatera mitt olidligt spännande liv med lite mer bilder.
Så, för er som har sett "Ferngully": Jag e tebaks!
 

Veckans första dag, måndag, har passerat i rasande fart. Värmen och vädret har varit på sin topp och jag känner verkligen att jag har tagit tillvara på den här dagen.
Började morgonen med ett löppass, som jag trodde skulle ta död på mig p.g.a. värmen! Envis som jag är avslutade jag det dock, och förtjänade min frukost som aldrig förr.
Därefter gick jag och Gabriel ner till ankdammen alldeles nedanför där vi bor och matade ankorna:

 

 
 
 
Jag och Gabriel har redan insett att vi är 80+ i själen, och to be honest så var det galet mysigt att gå ner till dammen och mata ankorna (att promenaden hemifrån är ca en och en halv minut gör ju inte saken svårare, liksom).
Vi drog sedan viadre mot stan för att stanna till för en fika på Friends ute i solen, besöka bolaget och fixa lite inför helgens rabalder då det nalkas Hamnfestivalen här i Lule.
Hem med grejorna, Gabriel lagade mat och sedan drog vi ner till Norra Hamn (ca 6 minuters promenad hemifrån) för att lyssna på ett gäng ungdomar som musicerade:
 
 
 
Grymt mysigt, och duktiga var de verkligen!
Kvällen rundades sedan av med att vi brukade mitt bästa inköp på länge: en volleyboll!
Jag och Gabriel spelade oss alldeles svettiga på gräsmattan nedanför vår bostad innan vi tillslut bestämde oss för att gå hem och duscha.
Och nu sitter vi här, tillfreds med veckans första dag och börjar avrunda denna kväll.
Länge leve sommaren, och Lule, och kärleken!
 
/ Rebecca
 

Kommentera här: