Träning och allergi

Voj voj, what a day! Började morgonen med något så fantastiskt pinsamt som att stänga av mitt larm i sömnen. Väl 08:20 blir jag väckt av att min kollega ringer och frågar om jag är sjuk. 08:20 börjar nämligen min första musiklektion på onsdagar. Turligt nog så skulle min elever se film, så jag kunde guida min kollega via telefon så att hon kunde knäppa igång filmen till eleverna. Underbar som hon är så gick hon också ner och knäppte igång den till nästa klass som kom, då jag fortfarande satt på bussen på väg in. Jag hann turligt nog in till den lektionen, alltså min andra för dagen, och kunde fortsätta mina lektioner under resteraned tid av dagen. Phew! Sicken tur att jag har de fantastiska kollegor jag har!
Under dagens gång nalkades dock den fantastiska migränen. När väl lunchen kom var det bara att inse att den hade infunnit sig, och att träningen skulle komma att utebli idag. Sjukt trist, då jag verkligen kommit igång med mon träningen igen, och försöker hålla sju dagar i veckan som standard, men å andra sidan får man inte glömma att sådana här dagar kan komma, och de lär infinna sig fler gånger än just denna.
Turligt nog lyckades jag faltiskt somna omedelbums när jag kom hem från jobbet, och sov i en och en halv timme, och efter det har jag (peppar peppar) ännu inte mött migränen igen.
 
Mina elever är för övrigt sjukt duktiga på att upptäcka små förändringar, och när jag då idag försov mig så struntade jag blankt i både smink och hårfix, även om jag visste att bristen på sömn de senaste två nätterna var allt ifrån osynlig. I slutet av dagen utrycker sig således en elev med autism: "Rebecca... Du borde verkligen åka hem och sova nu... Du har alldeles svarta påsar under ögonen". Dagens komplimang... Eller något, haha! Rolig är eleven i alla fall, och det är alltid lika roligt att ta del av hens funderingar.
 
Träningen blev alltså vilande idag, och jag får skjuta upp det planerade ben- och magpasset till imorgon, köra rygg och biceps på fredag, och kondition på lördag. Söndag kommer mest troligt att ägnas åt bakfylla, så den dagen får vara, punkt slut. Lite roligt måste man ha ibland! 
Lördagen är nämligen vigd till min "Flyttat in-fest", och en härlig skara med människor verkar dyka upp, så jag har inga som helst tvivel om att det kommer att bli en grymt rolig kväll! Men, som sagt var, ingen träning under söndagen blir konsekvensen. sedan är det ju ny vecka, och då är det bara på't igen.
Har ändå haft en bra start på träningsschemat nu:
torsdags - ben och mage.
fredags - rygg och biceps.
lördags - kondition.
(söndag bakfull)
måndag - bröst, axlar och triceps + kondition.
tisdag: kondition.
 
Hårt slit, och förhoppningsvis kommer jag närmre och närmre mitt mål!
 
Allergimässigt går det dock mindre bra för mig just nu. Utslagen på armen börjar lugna ner sig, men däremot börjar det komma tillbaka i ansiktet igen. Ni som har mig på Facebook kanske såg hur fantastiskt vacker jag var vid juletid - like Quassimodos twinsister! Således kan det nalkas ett jourbesök under någon av kommande dagar igen, för att få ny Betapted (kortison) och förhoppningsvis få något vettigt svar på hur jag ska göra för att lugna ner 
det här. Avskyr verkligen att vara ett allergiskt miffo ibland, framförallt när det visar sig på sätt som det här. Men men, det är inte mycket att göra åt, mer än att acceptera att det är detta sätt jag är skapt, och då får jag hitta det bästa sättet att hantera det på.
 
Nä hörni, en kopp te på detta va? 
So long, fuckers!
/ Rebecca

Kommentera här: