Rum, rum, rum

Den helg som från början var helt oplanerad visade sig visst bli skapligt händelserik!
 
For in till gymmet direkt efter jobbet i fredags och körde ett cardiopass på en halvtimme. Tok-körde verkligen, svetten riktigt lackade och det kändes grytm skönt när jag till slut klev av crosstrainern! Hem, dusch, lagade mat (vilket skulle vara en tacopaj, men då jag kom hem och insåg att jag gjort slut på mjölet strax innan jul så fick det bli en tacopaj utan deg... Rätt spejsat, men grymt gott ändå!) , sedan stod kvällen helt oplanerad, och jag anade att den kunde komma att spenderas med en gitarr i handen eller något dylikt.
Efter en stund kom dock ett efterlängtat sms från Huuva, som frågade om jag ville med och se "Hundraåringen" på bio. Min oplanerade kväll blev således ganska snabbt planerad. Score! Kom snabbt i kläder och snyggade till mig lite, mötte upp Huuva och Danne på Allstar, hängde lite där, och sedan begav vi oss mot bion. Tyvärr levde filmen inte ens upp till mina lägsta förväntningar, och de sista 15 minuterna av filmen satt jag och sov på Huuvas ena sida, medan Daniel satt och sov på den andra... Inte ens de otaliga mängder av explosioner genom filmen fick mina ögonlock att öppna sig. Den hade sina moments, absolut, men tyvärr kom de alldeles för sällan för att det skulle ha varit en film värd att betala för. 
Således fot vi någorlunda trötta sedan hem för att sova.
Fick världens bästa fylle-samtal av Ante på vägen hem också, och kände verkligen hur mycket jag saknar den karln nu! Kom bannemig upp snart så att jag slipper försöka kväva mig själv med sacco-säcken - du gör det mycket bättre!
 
Sedan kom då lördagen, som till synes också började helt oplanerad. Började morgonen med en riktig brakfrukost: Hallonfil med banan och granatäpple, fruktkusar med ost och kalkon, multivitamin-brus och en kopp te.
 
Bytte sedan om och tog mig iväg för att träna. det tänkta biceps- och ryggrader blev dock inte så effektivt som jag hade hoppats, då en ilande huvudvärk gjorde sig påmind vid varje kraftansträngning. Knåpade med nöd och näppe ihop 8 övningar innan jag fick känna mig besegrad av huvudvärken.
flörtade sedan till mig en kaffe med Robin. Mötte upp honom på stan, drack kaffe och blev erbjuden utgång senare på kvällen, och vips så var den kvällen inte längre oplanerad! Awesome!
Tog mig hem och gav mig själv en timmes sömn omedelbart för att bota huvudvärken, fixade mat, duschade och gjorde mig i ordning.
Då det visade sig att Anton satt och tröståt chips efter Skellefteås misslyckade match så begav jag mig först till Anton för glatt umgänge inna det skulle bli dags för O'Learys. Finsmakaren Anton bjöd på ett glas Rom och Cola och även ett glas med enbart Rom. När jag luktade på glaset med enbart Rom så luktade det sött och godis-aktigt, så jag kände mig mäkta sugen på att ta en sipp innan vi skulle gå. Men jäklarns vad det brände till! Helt galet starkt var det! Och min reaktion bjöd visst till ett gott skratt hos både Anton och hans kusin.
Sedan var det krogen som gällde. Dans och dryck och en oerhört trevlig kväll var det, och jag tackar ödmjukast alla inblandade för en toppenlördag! Roligast av allt denna kväll var nog att jag blev erbjuden sovplats hos en förälder till en av mina elever. Det hade ju sett ut om eleven hade vaknat på morgonen och fulla pappan hade tagit med sig fulla musikläraren hem en lördag kväll, haha!
 
Söndagen går således något i slöhetens tecken. Är konstigt nog inte det minsta bakfull, och hade hemskt gärna tränat, men jag vet också att det enda jag får ut av träning just nu är att den skulle bränna ut alkohol ur min kropp, och det är lite ovärt.
känner mig dock lite småhuggen på att spela Bingolotto ikväll, om jag skulle hitta någon själ som vill leka pensionär med mig, hehe! 
 
Härnäst: planera dagens middag/skriva inköpslista och promenera ner på Willys är tanken. Sen blir det nog bara soft, soft och åter soft denna söndag.
 
So long, fuckers!
/ Rebecca

Kommentera här: