Dammar av

Bloggen har stått och dammat ett bra tag nu, och även om lusten att skriva egentligen länge har funnits där, så har jag helt enkelt inte riktigt kommit till skott med något nytt inlägg. 
Men nu är det ju trots allt ett nytt år, och jag tänkte - what the heck, jag dammar av bloggen och börjar skriva av mig lite igen!
 
2013 var verkligen ett år med både ups and downs. Trodde att jag lagom till sommaren skulle bli hemlös, alternativt flörta in mig på Frida och Gustavs soffa, men lyckades till slut få tag på ett rum på örnäset, och slapp således det ödet. I det lilla rum jag införskaffade mig vantrivdes jag som bara den, och jag stannade till och med hellre kvar på jobbet till 19 än gick till det lilla krypin som jag tappert försökte kalla hem. 
Men så kom lösningen med min fantastiska kör. Ulla ordnade mig en lägenhet och Birgitta såg till att jag fick 90% av mitt möblemang praktiskt taget gratis.
Och här sitter jag idag, i min källar-etta på Gülza-udden och bara mår!
 
Jag provade även med kärleken 2 gånger under höstterminen. Min magkänsla sade mig dock att ingendera var en del av min framtid.
 
Så 2014 börjar på helt egna ben. Det ska erkännas att jag är ofantligt dålig på att vara ensam, rent ut sagt avskyr det, men samtidigt så gläds jag åt att inleda det här året på egna ben. Faktiskt. Härifrån kan det bara gå uppåt, enligt min synvinkel.
Jag har ju faktiskt ett jobb, underbara vänner här uppe, en fantastisk kör, och så gott som alltid går jag med ett leende på läpparna!
Det är väl bara den där nedrans kärleken som ska infinna sig en vacker dag också, men den kommer, i sinom tid, och förmodligen med en riktigt fet explosion också.
 
Jag har ju min kör, och jag har mitt gymmande (ibland också dansen), men jag känner att jag är understimulerad till tusen just nu, och har verkligen funderat på att ta mig an ytterligare en fritidssyssla. Något jag saknar från Härnösand (utöver dansen) är ju boxningen. Hann bara nosa på den innan jag hamnade i rullstol, men oj oj oj vad jag älskade det! Har nu kollat upp att det i Luleå dels finns en vanlig boxningsklubb, men också en klubb som kör både thaiboxning och MMA, vilket verkade skitintressant! Och 26:e januari har de informationsmöte för intresserade nybörjare, och jag tror banemig att jag ska ta mig dit och se. Har dock inte bestämt mig för om jag bara ska köra thai, som kostar 900, eller om jag ska slå ihop båda, som kostar 1200. Problemet är dock att jag inte kan vara med på onsdagar, eftersom jag har kör då. Vi får se vad de säger på informationsmötet. Roligt hade det utan tvekan varit i alla fall, och om någon känner att de vill haka på så hojta gärna till!
 
Så där ja - några rader blev det i alla fall, och nu är bloggen officiellt igång igen!
 
 

Kommentera här: