Förbaskade bacon

Har just nu magknipet från helvetet då jag klantigt nog glömde att säga till kyparen att jag inte ville ha bacon på min bourbon-kyckling på Allstar. Har i och för sig endast mig själv att skylla, och jag vet mycket väl hur ont i magen jag får med tanke på att jag inte har ätit rött kött på nio år nu. Men det är bara att ge sig själv en liten smäll i huvudet och se till att tänka steget längre nästa gång.

Idag har faktiskt varit en riktigt bra dag. Jobbet har gått bra, och efter jobbet blev det hockey med Anton från kören samt två andra grabbar. Brynäs tog emot Skellefteå, och det smärtar i mitt hjärta att skriva ut att det tyvärr blev förlust. Vi hade matchen i våra händer, men det gick inte riktigt hela vägen denna gång. Trots Brynäs-mössans närvarande. Bättre lycka nästa gång. Men trevligt var det med god mat, och jag hade en äldre herre vid bordet bredvid som minsann också var trogen Brynäsare!
Fika bjöd jag minsann på idag på arbetslagsträffen också. En riktig hit blev min fudge-kaka som jag igår gav mig in på för att ge utlopp för min överskottsenergi. Ungefär som en kladdkaka med glasyr. Helt fantastiskt god var den!


Imorgon är det dags att introducera den nya bloggen för eleverna, vilket känns mycket spännande!
Den är betydligt snyggare än tidigare och har också betydligt fler funktioner.
Förhoppning är att den ska användas riktigt flitigt nu under denna termin, och förhoppningsvis hela läsåret.

Kika gärna in på www.furumusik.se  och ge feedback!


Tills imorgon på kören ska jag också ha lärt mig att låta som en wookie. Ett uppdrag som för stunden känns som en smärre omöjlighet, men jag ska göra mitt bästa. Har några timmar imorgon efter jobbet/innan kören på mig att träna.
Och efter kören bär det va med Linda till STUK (Studenternas pub här i Luleå) för att titta på Ida när hon sjunger och spelar en sväng.

En lång dag blev det idag, och ännu längre blir den imorgon, så därför är det dags att börja göra natta här, och hoppas att magen har svullnat ner och lugnat ner sig tills jag vaknar.

/ Rebecca

Kommentera här: