Tjocktv-patrullen

Den här dagen blev faktiskt inte så långsam och halvtrist som jag trodde att den skulle bli.


Började dagen med min sedvanliga frulle:

 
Proteinshake, multivitamin och kaffe. Det är grejor det!

Snyggade till mig lite och drog ner på coop för att hämta ut mitt första paket som hade kommit - från Gymgrossisten. 
Så nu är det lite snyggare högst upp på bokhyllan:


I detta paket låg det också något efterlängtat, som jag bara inte kunde hålla mig från att klicka till mig när jag ändå skulle beställa nytt proteinpulver - min Tapout-tisha:


Så snygg, så skön, klart värt köp!

Sedan bar det av in till city för att hämta ut det andra paketet från smartgirl med mina sköna, gröna byxor. Gjorde även en sväng in på Claes Ohlsson och köpte mig en antennkabel. Why? Jo, för att:
Efter stadstrippen lyckades jag locka till mig lite hjälp av räddningspatrullen, aka tjocktv-patrullen, aka Ante och Danne, för att få hjälp med att få hit en tjocktv som jag skulle få av någon vänlig själ.
Ante och Danne anlände, tvn hämtades och står nu på mitt skrivbord, jag bjöd herrarna på kaffe som tack för hjälpen och satt och surrade sedvanlig dricka-kaffe-vid-köksbordet-strunt. Innan Ante och Danne for bokade vi dessutom in att imorgon blir det bowling, mat och förtärande av någon/några alkoholhaltiga drycker på Olles. F-a-n-e-t-a-s-t-i-s-k-t! 
Sedan grabbarna for har det blivit lite läsning av nyaste numret av Gymgrossistens tidning, checka någon hälsosida på nätet (halvt wierd, halvt bra) och hänga lite vid datorn.
Dock återstår ett problem med tvn. Precis när vi skulle fara och hämta den, och jag berättade det för Sophie (som jag bor hos) så fick jag veta att det bara finns ett antennuttag, och det använder Sophie... Planen blev således att ta hem tvn ändå, och vänta till nästa flytt med att använda den. Då berättade dock Danne att det finns att köpa "skarvuttag" (eller vad jag ska kalla det) för antennsladdar, så att man kan koppla flera i ett uttag. Jag ska försöka ta mod till mig och kläcka denna idé för Sophie, så får vi se om hon går med på det. I sådana fall kan jag äääääntligen titta lite på tv. Annars blir det att, som tidigare plan, vänta till nästa flytt.

Så dagen blev faktiskt någorlunda händelserik, och imorgon ska jag försöka att inte vara sämst på bowling och ha en jävligt trevlig kväll. That's the plan, och så skall det bli!

Återigen ett stort tack till tjocktv-patrullen för all hjälp!
// Rebecca

Kommentera här: