Last week

Förra veckan gick verkligen snabbt som ett fingerknäpp, men det var nog en av de roligaste veckorna jag har haft på länge!

På tisdagskvällen tog jag mig en solskenspromenad i det fantastiskt vackra vädret:


Njöt verkligen varje sekund av den promenaden! Solen värmde fortfarande så in i nordens, och längs med vägen hittade jag dessutom en fantastiskt mysig park som det verkligen är picnick-måste på! Har förhoppningsvis lyckats övertala Linda om en picnick med scones och varm choklad där någon dag.
Och appropå Linda - på onsdagen blev det ju en tripp till Boden för att för första gången träffa tösen. Tror att våra munnar gick stup i ett, haha, och tiden bara rusade förbi! Glass på stan, en promenad runt prästholmen, pannkaksmästaren Rebecca flippade pannkisar till middag, och vips så var klockan 21.30 och det var dags att kila ner till bussen hem. Så ypperligt trevlig dag som måste göras om! Linda tyckte dessutom att jag passade så bra i ett par fejk.glajjor som hon hade, så jag fick låna hem dem:
Charmig glajj-brutta, serru!

På onsdagskvällen hörde Ante av sig och frågade om jag ville fara och dricka kaffe på morgonen när han gick av sitt nattskift. Sagt och gjort - fröken Ekström tog sig upp strax efter sju och var redo kvart över åtta för vad dagen hade att erbjuda. 
Jag och Ante for iväg och köpte oss kaffe och frukostmacka, följt av en tur till Biltema för inköp av ny ratt till Antes bil. Det visade sig dock att hålen på den nyinköpta ratten inte matchade de hål som redan fanns i bilen, så det blev för mig att springa in och lämna tillbaka den.
Då vi båda är typen "det-finns-inget-bättre-än-att-åka-bil-när-man-har-tråkigt" så trippade vi runt lite i audin, hittade något charmigt villaområde (körde metoden varannan högersväng, varannan vänstersväng, så ser vi vart vi hamnar) samt en lös motor som låg och såg ut att användas som askkopp på en parkering.
Sedan lyckades vi väcka Danne, for och hämtade upp honom för lunch på Palma. Underbara grabbarna som jobbar där lät oss beställa och käka fast det var 40 minuter kvar tills de öppnade, man tackar och bockar för det!
Detta följdes av tripp till ICA för köp av folköl och snus. Väl på ICA fick jag den fantastiska idéen, då takluckan var öppen, att jag skulle ställe mig på händer i passagerarsätet och trycka ut benen genom takluckan. Sagt och gjort så stod jag där, upp och ner, och flaxade med benen ut genom takluckan. Kan tänka mig att det såg rätt roligt ut, då man utifrån inte såg min överkropp överhuvudtaget, utan endast två ben som stack upp ur en taklucka och flaxade runt. Ante skrattade då, och två kvinnor som hade parkerat bredvid oss hade uppenbarligen ganska roligt de också!
Sedan bar det av till Ante och Danne för att dricka folköl och käka glass i solen. Perfekt och supermysig torsdag:


Jag som har haft en "jag-vill-inte-ha-öl-period" drack gladeligen 2 eller 3 st. Solens förtjänst kanske, vad vet jag.

När sedan Ante kom på att det var dags för han att sova innan ett nytt nattpass så passade jag på att vara mek-sällskap åt Danne i garaget:


Danne skruvade och skruvade och skruvade med denna motor. Jag lärde mig minsann att använda en momentnyckel jag också, stolt som få klappade jag mig på axeln över detta framsteg!
Då min misstänkta ADHD satte in i garaget hittade jag en pinne, en kniv, sandpapper samt en lödpinne, och konstruerade således ett vampyrdödarvapen till Ante. Tänkte att eftersom karln jobbar natt är ju chansen större att han stöter på en vampyr en att jag gör det, så jag tyckte att han behövde det mer. Har tyvärr ingen bild på mästerverket, men det var en vacker skapelse kan jag intyga!

Sedan kom helgen, egentligen rätt oplanerad. Åkte till Boden och agerade sjuklingssällskap. Blev att bläddra igenom en hel del foton, lyssna på musik, inse att jag kan mer eller mindre hela "Runkeballe" utantill (hur fan blev det så?!), och mysa på med godis.
På lördagen blev det upphämtning för att fara till Valvträsk och bada (åkte förbi Brolles pappas hus, där Brolle är uppväxt!!!). Det som först var tänkt att resultera i ett dopp i vattnet följt av hemfärd blev istället en middag med familjen Hallman, tillbaka till Boden och hämta grejorna, Valvträsk, sedan Lassbyn för en ypperligt trevlig kväll med gott dricka, kortspel, skönsång och samtal in till långt efter gryningen:

Gabriels egenkomponerade drink. Han kunde ju, katten!

Omnomnom!
Bröderna Hallman fixar och donar!

Då kvällen fortlöpte i tappra försök att träffa kaffekoppar med plastskedar och pappbitar samt samtal och skratt så skenade tiden visst iväg också. Sista gången jag kollade på klockan sade jag till Gabriel "Om du hade tänkt att gå på söndagsmässa så är det lika bra att du kliver upp nu, för den börjar om en och en halv timme". Klockan var då alltså halv tio på morgonen. Ca kl 10 på morgonen slöts mina ögon, blev väckt 13.00. Drygt 3 timmars sömn och den längsta "efterfesten" jag någonsin har haft tror jag, framförallt på två personer, haha! 
Helgen var på fullaste allvar den roligaste helgen jag har haft på mycket länge, och jag hoppas verkligen att det sker fler gånger! Stoltserar dessutom med att ha badat 2 gånger i år - wihoo!

Nu är det ny vecka, tvätten är i full rullning och onsdag eller torsdag bär det av till Härnösand. Där ska det spelas på barndop och sedan tripas det vidare mot Sundsvall för några dagars besök i Kvissle med 2 galna grabbs. Kan inte sluta annat än tokigt!

Det här med korta inlägg är ju inte mion grej, som ni kanske vet, men jag vill liksom inte utelämna något.
Det var förra veckan i alla fall, nu får vi se vad denna vecka har att erbjuda! 
/ Rebecca
 

Kommentera här: